søndag 1. mars 2009

Hjerter med tørket lavende inni

Jeg elsker lavendel. Deilig og avslappende lukt! Så hva er vel bedre enn å gi bort et hjerte - med god lukt? Disse er fine til å ha i klesskapet, i undertøyskuffen, på badet, eller hvor en skulle ønske seg litt god lavendel duft.


Husk å ikke ha for mye sømrom(3-4 mm er nok) og klipp hakk helt inntil sømmen i hakket i hjertet(mellom buene).



Når du skal sy igjen den siste biten, er det om å gjøre å få til en mest mulig usynlig søm. Jeg syr ca 2 mm sting, et sting på den ene siden, tråden over, nytt sting på andre siden på 2 mm også tråden over på andre siden igjen. slik fortsetter jeg til jeg er ferdig med hullet. Dette er veldig enkelt - og øvelse gjør mester. Deilig når en må begynne å lete på det ferdige arbeidet for å finne ut hvor en har sydd for hånd ;)

3 kommentarer:

  1. Gratulerer med blogg!! Nå kan vi endelig få se litt på alt det fine du lager, så koselig! Jeg legger deg inn på blogglista mi, så kan jeg følge med litt på det du legger ut her:)

    Takk for sist forresten!! Gleder meg til å treffe dere igjen. Håper vi får det til i påska i år:) Hvor var det du sa du kjøpte lavendelen? Ikke Panduro,men..?? Jeg og ei venninne her hjemme har et lite prosjekt på gang, så vi tenkte vi kanskje skulle bruke litt lavendel da.
    Du må legge ut de fine klossene dine på bloggen også!! Jeg har ikke prøvd med på dette enda, men det kommer... ;)

    Ha en fantastisk fin dag!!!Hils gutta:)
    Klem fra Cathrine

    SvarSlett
  2. lavendelhaven.no

    SvarSlett
  3. Takk:) Ha en fin kveld!! klem

    SvarSlett