torsdag 25. mars 2010

Kryss i taket

I dag skal jeg krysse i taken. Litt rart egentlig. Hvorfor skal vi krysse i taket? Hvorfor ikke sette en ring? Og hvorfor skal det være i taket - og hva er det egentlig godt for?

Har fundert over dette da jeg hadde sovet 6 timer i ett strekk i dag, hvorfor taket? For å minne meg på at jeg virkelig burde fått vasket det taket? Eller kanskje i taket fordi det er så vanskelig tilgjengelig, slik at det må virkelig være noe som er verd strevet for å sette dette krysset i taket? 

Men hva med de nettene vi ikke får sove så mye vi vil? Skal jeg ligge og se på det krysset - og irritere meg? Er ikke noen trøst i at jeg en gang sov lenge når jeg nå ikke får sove.... jeg blir jo ikke mindre trøtt bare fordi jeg en gang satte et kryss i taket... 

Kanskje jeg skal sette krysset i stua - men da vil det forstyrre harmonien... ikke lett å pynte stua når det er et kryss i taket.. Kjøkkenet? Nei, da ser jeg det ikke... hm...

Jeg får nok vente til mammen i huset kommer hjem... kanskje han vet råd... 

2 kommentarer:

  1. Morsomt:) Har vært inne på den samme tanken;)
    Husker Finn J reagerte på det en gang for mange år siden, da jeg sa at "nå skulle jeg sette kryss i taket..."
    Han så på meg en liten stund, og så sa han( på alvor altså!):
    "er det noe du pleier å gjøre?..."
    Har ledd litt av dette i ettertid:)
    Ha en fin kveld! Håper du slipper takvask de nærmeste dagene!!
    Klem

    SvarSlett
  2. He,he, ikke lett å bli klok på den der altså:o)) Kryss i taket er jo ikke så lett å komme til - kanskje derav påfunnet med dette uttrykket:o)????
    Må bare få berømme deg for de utrolig flotte heklede mormorslappene lenger ned her! For noen skjønne farger!
    Ønsker deg en flott påske.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett