mandag 14. juni 2010

Multitasking...

Jeg innser at det å bli mor til to barn innebærer en del nye ting:
  • det er ikke travelt, men bare ikke tid til å gjøre så mye
  • du synes det beste i verden er å pludre sammen med lillebror, eller tøyse med storebror
  • du må av og til godta at badet (og resten av hjemmet) ikke alltid er like ryddig og rent som du trodde du skulle få til...
  • at du må lære deg å gjøre mange ting på en gang, uten at stressnivået i kroppen øker - for det går jo i morsmelka... lett!!

Så på lørdag var jeg glad for disse nye kvalitetene jeg har fått meg. Etter å truffet kullingene mine en liten tur (mellom to amminger...) ønsket far i huset seg kebab fra Bislet kebab - og god kone som jeg er (eh... prøver i det minste), så drog jeg ned. Fikk to kebaber og to SVÆRE brusbeger!! tenkte ikke så mye over det og satte meg i bilen igjen. På vei hjem var den enkleste veien jeg skulle kjøre stengt, så jeg måtte ned i Oslo-gryta - dvs indre indre oslo... jeg har faktisk aldri kjørt der før tror jeg, disse tunnellene som deles og ikke deles og alt sånn. Uansett - jeg har jo lært meg å ikke stresse for mye så dette tok jeg som en fin tur, helt til colabegrene veltet...

så da måtte jeg prøve å finne ut hvilken avkjørsel jeg skulle ta, hvor jeg skulle i rundkjøringene, ikke kjøre på fotgjenere, eller bli selv påkjørt av buss/taxi, mens jeg prøvde å løfte opp brusbegrene som lå på gulvet forran passasjersetet.. klarte det, også veltet de på ny i neste rundkjøring...

Så jeg måtte stoppe, prøve å sette de skikkelig godt - noe som egentlig var umulig - også kjøre hjem i skikkelig KVINNFOLKstil... sakte, nølende og ikke svinge eller akselere for mye... men jeg kom meg hjem, og smiler fortsatt av det - selv om bilen nok snart håper vi vasker bort de siste restene av cola ;)

2 kommentarer:

  1. Hei! Så bra historie:) kjenner meg igjen der ja, ! ..."ikke stress, dette går bra"
    Håper kebaben sto til forventningene ihvertfall:)
    Snart ferie? Deilig med sommer i lufta og lengre kvelder! Si fra hvis dere er forbi her igjen og har tid til et lite besøk! Alltid velkommen vet du:)Hils!
    Klem

    SvarSlett
  2. Å hoi! Jeg vet, av erfaring, at Oslogryten er en skikkelig prøvelse! Så all honør til deg! Morsom historie da..:)

    SvarSlett