fredag 5. februar 2010

Toalettveske/strikketøymappe


Disse toalettveskene har jeg lenge hatt planer om å sy, men mye blir med planene hos meg.. så jeg må si meg veldig fornøyd med å fått sydd to stykker i løpet av de siste ukene. Den til høyre sydde jeg først - og tenkte at jeg ikke trengte å ha vliselin inni... vel, det trengte jeg! Så i dag har jeg sydd en ny, den skal brukes som toalettveske - og den er min! Den blå/brune har jeg hekletøy i, så da gjør det ikke noe at den er litt vel slapp i fisken... :)
Har prøvd meg på litt ulike måter å sy i glidelåsen, den første sydde jeg først ferdig foret, så sydde jeg fast flidelåsen til stoffet, sydde den ferdig, for så til slutt å feste foret i glidelåsen.
Den jeg sydde i dag sydde jeg først i glidelåsen før jeg gjorde noe annet. Ble litt kronglete, men synes glidelåsen ble finest på den måten.
Skal prøve å bestille litt fra S&S i dag - men jeg er ikke helt venn med den internettbutikken... får bare feilmelding...

2 kommentarer:

  1. Hei!
    Fy søren så stilige!
    Kjempe fine stoff. Synes det alltid er et tiltak å sy noe med glidelås i. Skjønner egentlig ikke hvorfor, for det er jo egentlig ikke så ille bare en setter igang. Jeg er sikker på at du fikk sydd i glidelåsen fint.
    Kjempe fine var de iallefall:-)
    Ha en riktig trivelig helg.

    SvarSlett