tirsdag 2. februar 2010

Vin-veske

Min mor (eller mor mi som jeg sier) blir 50 år om ikke så mange dagene - og da ønsker hun seg en veske til å ha ei vinflaske i. Det er jo en enkel sak å sy tenkte jeg.
Fant en fin oppskrift i en Tilda bok og satte i gang. Gjorde litt om på det, og bruke ullfilt som ett av de to stoffene, vrangsydde den, og la til litt ekstra på lengden og bredden. Men jeg må nok sy en til... Denne ble nemlig for liten til en vanlig vinflaske, både for smal og for kort... Ble litt sur, helt til jeg fant denne Starbucks koppen som nå har fått sin egen veske og kan henges på vogna :)
Denne passet fin - men verre med vinflasken.... tror jeg går bort fra å bruke ullfilten, ble litt for ustabilt - og man vil vel ikke ha en knust vinflaske?



2 kommentarer:

  1. Hei!
    Jeg syr fast gildelåsen før jeg syr sammen sidesømmen! :o)

    Jeg gir ikke ut mønsterene mine, desverre.
    Jeg lager alle mønsterene mine selv og så selger de ferdige produktene, så da vil jeg ikke gi bort mønsterene mine.

    Fredrikke :o)

    SvarSlett
  2. Hei. Takk for koselig kommentar på bloggen min.
    Ang. innerlommer så er det lettere enn det det ser ut som :-) Jeg skal prøve å ta noen bilder neste gang jeg lager en veske slik at jeg kan vise deg hvordan jeg gjør det :-)
    Ha en fin dag
    Hilsen Grethe

    SvarSlett